BETALNING
Företagskunder betalar med kort eller mot faktura. Vid köp med kort debiteras ditt konto vid beställningstillfället. Vid fakturaköp skickar vi ut fakturan när varorna har levererats. Vi tar inte ut någon faktureringsavgift.
Betalningen ska vara oss tillhanda senast 30 dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning tas lagstadgad påminnelseavgift samt dröjsmålsränta om 18 procent ut. Sedvanlig kreditprövning sker före leverans.
För privatpersoner erbjuder vi i samarbete med Payson möjligheten att betala med fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt Klarna direkt.
FRAKTKOSTNAD
Vi har 399 kr ex moms som fraktkostnad för alla ordrar.
RETURER
Retur av fakturerade oskadade varor ska ske inom 15 dagar från ankomstdag med varan i originalskick och i originalförpackning. Frakt betalas av köparen. En beställningsvara har begränsad returrätt och en specialbeställd vara har ingen returrätt alls.
Kontakta vår kundtjänst för mer information om tillvägagångssätt.
ÅNGERRÄTT PRIVATPERSONER
Som privatperson har du 14 dagars ångerrätt från dess att du mottagit din beställning på köp gjorda via distans. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). För att nyttja din ångerrätt behöver du ångra dig muntligen eller skriftligt inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Detta skall göras till vår kundtjänst på telefonnummer 072-2822245,eller via e-mail till info@städprodukt.se. Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad. Städprodukt återbetalar ångrade köp så snart som möjligt efter mottagen retur.
LEVERANS FÖRETAG
Produkterna levereras direkt till den angivna leveransadressen i Sverige. Leveranserna sker helgfria vardagar mellan 08.00-17:00.
Om ni inte finns på plats vid leveranstillfället, lämnas paketet till närmaste postombud.
LEVERANS PRIVATPERSONER
Produkterna levereras till närmaste postombud.
LEVERANSTID
Leveranstiden är normalt 1-2 arbetsdagar för lagerförda varor. Om produkterna ej finns i lager är leveranstiden cirka 5-10 arbetsdagar. Köparen har ansvaret för att leverans- och faktureringsuppgifter meddelas Städprodukt.se vid förändringar.
REKLAMATIONER
Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 7 dagar från ankomstdag. Transportskador måste anmälas på ankomstdagen, helst direkt till transportören vid mottagandet.
Kontakta vår kundtjänst för mer information om tillvägagångssätt.
FÖRBEHÅLL
Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter på webbplatsen, utgående artiklar samt slutförsäljning.